Novinky
Firmy a freelanceři
Firmy častěji nechávají marketing na freelancerech a malých agenturách
Dříve společnosti většinou nechaly spravovat svůj marketing velkými reklamními agenturami. Toto řešení jistě fungovalo, ale bylo dosti nákladné, protože se musel zaplatit velký počet manažerů, ředitelů a luxusních kanceláří, také tato forma nebyla příliš pružná.
Marketingové služby v současnosti většině firem spravují kromě velkých komunikačních agentur a vlastních zaměstnanců, také živnostníci a malé marketingové agentury. Výhodné je to pro obě strany. Kreativní živnostníci se firmám vyplatí co do kvality práce i nákladů.
Vlastní zaměstnanci společností jsou v současné době spíše takovými supervizory a rozdělují práci různým freelancerům a marketingovým agenturám. Tím je zajištěna stále jednotná komunikace firemního corporate designu a zároveň firmy nemusím disponovat velkým počtem zaměstnanců na marketingových odděleních.
Při paušálním měsíčním účtování, což je obvyklá forma kontraktu s velkými agenturami, i menší firmy platí za propagaci běžně desítky tisíc za každý měsíc, a to bez ohledu na výsledky. U větších společností jdou pak náklady do statisíců.
Přibývá proto firem, které si uvědomují, že je menší agentury a freelanceři vyjdou levněji. Firmy jim platí za konkrétní aktivitu či dosažený výsledek, například natextování firemního webu, tvorbu a publikaci článku, vytvoření loga, natočení propagačního videa či nastavení internetové reklamy. Pokud jde o paušální platby při stálých aktivitách vyjdou také malé agentury mnohem levněji. Náklady jsou v přepočtu o desítky procent nižší než u velkých agentur.
"Freelanceři a menší agentury jsou kromě výhodnější ceny většinou kvalitnější a profesionálnější."
Kdo je Freelancer
je to profesionál bez stálého pracovního úvazku. Slangovou či obecnou češtinou se označuje též spojením na volné noze. Typicky jde o samostatného živnostníka či podnikatele, který buď nemá zaměstnance žádné a nebo jich má málo a je schopen své podnikání řídit sám bez cizí pomoci. K nezávislým profesionálům řadíme také samostatně činné marketingové specialisty, umělce, řemeslníky, zemědělce, znalce a další svobodné profese.
